CN Tower en eerste weekend in Guelph

19 februari 2018 - Guelph, Canada

Ik ben alweer bijna een week in Canada! Afgelopen donderdag was ik nog in Toronto en daar ben ik naar de CN Tower geweest. Dit is met een hoogte van 553 meter de op twee na de hoogste vrijstaande tv-toren van de wereld. Ik ben ook met de lift naar boven gegaan (op +- 350 meter hoogte) waar je een mooi uitzicht hebt over Toronto en het Ontario Lake (zie foto's!) Helaas was het weer niet zo mooi als woensdag waardoor je minder ver kon kijken, maar het was even goed geweldig!

Vrijdagochtend ben ik in Toronto opgehaald door Meagan, zij werkt als post doctoral researcher voor mijn begeleider. Ik kon later op de middag pas in mijn huis in Guelph, dus ik mocht met haar mee naar haar huis (ook in Guelph). Ze heeft twee hele leuke honden, een border collie en een husky van 6 maanden. Vrijdagavond ben ik aangekomen bij mijn huis. Ik heb nog niet al mijn huisgenoten ontmoet, aangezien deze week een soort vakantie is. Ik ben dan ook nog alleen in het huis tot volgende week maandag, aangezien ze allemaal bij hun ouders thuis zijn. Dat vind ik wel jammer, maar aan de andere kant kan ik zo wel rustig wennen aan het huis en aan het leven hier. In het weekend heb ik me gelukkig niet hoeven te vervelen. Zaterdagmiddag mocht ik op Meagan's honden passen bij haar thuis. 's Avonds mocht ik blijven eten en ze had ook nog twee vriendinnen van haar uitgenodigd. Zij werken/studeren ook op het lab waar ik stage ga lopen. Ze zijn gelukkig allemaal heel aardig en betrokken. Een van hen heeft een Nederlandse opa en oma en ze heeft al voorgesteld om een keer stampot te komen eten bij haar oma haha! Zondag ben ik met Meagan en haar vader (en de honden) gaan hiken in een natuurgebied hier vlakbij genaamd 'Silvercreek'. Het was een hele mooie omgeving (zie foto's)! Wel heel glad op sommige plekken aangezien het erg heuvelachtig was en er sneeuw en ijs lag, maar dat maakte het extra leuk :).

Tot nu toe heb ik het dus zeker naar mijn zin! Vandaag is het hier Family Day, wat betekent dat iedereen vrij is. Morgen is dus mijn eerste stagedag! Ik heb er zin in :)

Groetjes Anne

1. Pap en Mam:
    20 februari 2018
    Mooi verhaal Anne, je avontuur is goed begonnen! Veel succes verder. Groetjes!
  2. Rianne:
    23 februari 2018
    Hé Anne,
    Wat leuk om te lezen dat je 1e indruk al goed is! We gaan je avonturen en stage uiteraard via deze reisblog volgen. Geniet ook van het mooie Canada.
    Groetjes je buurtjes van de Werkmansweg.
  3. Silvia Gerits:
    25 februari 2018
    Leuk om je te volgen en wat een leuke eerste week heb je al gehad! Succes met je stage. 🍀
  4. Jenny:
    27 februari 2018
    Je kunt goed schrijven Anne, hope u enjoy! Mis en denk aan jou! Xx
  5. Yvonne Swinkels.:
    2 maart 2018
    Hoi Anne
    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat daar in Canada. Heel veel succes en groetjes van mij.