IJsstorm in april en weekendje Toronto

19 mei 2018 - Guelph, Canada

Hoi allemaal!

Inmiddels ben ik alweer ruim over de helft van mijn stage! De tijd vliegt echt voorbij. Als er iets is wat ik heb geleerd tijdens mijn tijd hier in Canada, is dat het weer heel onvoorspelbaar is. Waar ik tijdens St. Patricksday (17 maart) nog met mijn zomerjas buiten liep, was er het weekend van 14 en 15 april ineens een ijsstorm! Het heeft van zaterdagochtend tot zondagnacht bijna continue geijzeld, geijsregend. gesneeuwd en gewaaid terwijl in Nederland iedereen aan de eerste BBQ van het jaar zat. Gelukkig was het weekend en hoefde ik nergens naartoe, want de wegen waren spekglad door de ijslaag. Toen het maandag voorbij was zijn ze begonnen met schuiven en strooien. Hierna waren de wegen gelukkig weer goed schoon. Een ijsstorm in april is overigens niet normaal voor de tijd van het jaar. Ik heb zo op z'n minst wel nog een beetje van een Canadese winter meegemaakt!

Een week later daarentegen was het 16-18 graden met een strakblauwe lucht en kwam ik met een verbrand gezicht terug uit Toronto! Deze keer ben ik niet alleen gegaan, maar met 4 Franse studenten die ook stage lopen in Guelph (en één in Toronto). Met de bus vanuit Guelph was het ongeveer 1,5 tot 2 uur tot we aankwamen bij Union Station in Downtown Toronto. Vanaf hier zijn we eerst naar de St. Lawrence market gegaan. Dit is een grote overdekte markt waar mensen streekproducten verkopen. Hierna zijn we door het centrum naar het Entertainment District gelopen, waar o.a. de CN Tower, het Rogers Centre en het Ripley's Aquarium liggen. We zijn de eerste dag naar het Aquarium geweest Dit was heel leuk! Ze hebben veel verschillende soorten vissen en andere zeedieren (zie foto's). De volgende dag zijn we 's ochtends naar de CN Tower gegaan. Hier was ik in februari al in geweest dus het was minder spectaculair deze keer maar het was nu wel een stuk helderder dus het zicht was beter! 's Middags zijn we naar de Toronto Islands gegaan. Dit is een groep van eilandjes die in het Lake Ontario liggen. We hadden geluk want dit was het eerste weekend dat het open was en dat de watertaxi's en ferry's vaarden. Vanaf de eilanden heb je een heel mooi uitzicht op de stad. We hebben eerst geluncht met uitzicht op de CN Tower en vervolgens zijn we naar het zuiden gelopen waar een strandje is. Hierna zijn we over een houten pad langs het water terug gelopen naar de watertaxi's en die avond zijn we met de bus weer naar huis gegaan. Het was een geslaagd weekendje!

Volgende week ga ik met dezelfde mensen en nog een paar anderen naar de Niagara Falls! Daar heb ik ook veel zin in!

Trouwens ook bedankt voor alle leuke reacties :). Groetjes!